Hledání na těchto stránkách
 , svátek má:
On line uživatelů:
 
 
 

Lety - aerolinie
 
  IZA   Izhavia (Ižavia)
 
 
                                                 

     Letecká společnost, která vznikla v roce 1992 z Iževské divize Aeroflotu. Dnes je to národní Udmurtská letecká společnost. Zajišťuje několik vnitrostátních letů - více méně jen základní spojení s velmi málo destinacemi. Významné je jen spojení s Moskvou 2x denně - po celý rok. Celoročně se létá i do Mineralnych Vod na Kavkazu (přes Kazaň), v sezóně pak přibývají další destinace - Petrohrad, Novyj Urengoj, Soči, Jekatěrinburg, Perm... - ty se mohou rok co rok lišit, stejně jako frekvence letů (obvykle 1x, výjimečně 2x týdně).
    Ižavia nefunguje mezinárodně, nemá IATA kód a ačkoli má alespoň ICAO kód (IZA) nepoužívá jej. IATA kód je dvoupísmenné označení aerolinie, které se používá mj. i pro označení letu (číslo letu je ve skutečnosti IATA kód + číslo). Samotná Ižavia k číslování letů používá zkratku IZH (často dokonce v azbuce jen ИЖ, tedy IŽ) + číslo. To bylo nebylo pro cestující až tak hrozné, horší je fakt, že Ižavia není v online systému, proto letenky v zahraničí prakticky nelze koupit. Jediná možnost je objednat je mailem (na webu letecké společnosti, který však občas nefunguje) a doufat, že vše klapne. V samotném Rusku se letenky prodávají jen na několika letištích - v destinacích Ižavie (pravděpodobně je bude umět zařídit i několik cestovních kanceláří). U nás krom objednávky mailem existuje ještě jedna možnost - Asiana (mj. provozovatel stránek Letuška.cz). Vzhledem k významnému propojení s Ruskem umí Asiana latenky na Ižavii rezervovat a opatřit. Ne všichni zaměstnanci to však vědí, proto je nutné trvat na svém. Nikdo jiný v ČR letenky na tyto lety není schopen zprostředkovat! Další zvláštností je, že se letenky dají rezervovat nejdříve měsíc před odletem, kdy se i začínají prodávat. S větším předstihem to nelze.
    Zdálo by se že vzhledem k těm všem anomáliím budou letenky o něco levnější. Není to tak, cena je v plné výši se srovnatelnými lety i větších aerolinií, ovšem i tak jsou na mnoha linkách ve zhruba stejné cenové relaci jako cesta lehátkovým vlakem - např. Moskva - Iževsk letecky 5.900 rublů (3.950 Kč) a vlakem 4.700 rublů (3.150 Kč). Zpáteční let není levnější, ale vždy dvojnásobek ceny.
    Flotila je poplatná vzniku společnosti - tím že se rekrutovala z divize Aeroflotu, zdědila i letecký park - Antonovy, Jaky a Tupolevy. Na druhou stanu např. JAK 42, s kterým jsem letěl byl mnohem "kulturnější" a zřejmě i víc v pořádku než třeba stejné letadlo Uzbeckých státních aerolinií (které fungují mezinárodně). Narozdíl od Uzbekistan Airways se i na palubě JAKů podává plnohodnotné občerstvení, tedy včetně "leteckého" jídla.
    Rozhodně jsem od letu s Ižavií čekal něco mnohem horšího.

    Rok letu: 2010 Datum vytvoření stránky: 20.6.2010
Oficiální stránky: www.izhavia.udm.ru
Ižavia - AN-24RT Ižavia - AN-24RV Ižavia - AN-24RV Ižavia - AN-24RV Ižavia - AN-24RV Ižavia - AN-26-100
Ižavia - JAK-42D Ižavia - JAK-42D Ižavia - JAK-42D Ižavia - TU-134A-3 Ižavia - TU-134A-3 Ižavia - TU-134A-3
Ižavia - TU-134A-3 Ižavia - TU-134A-3        

Poslední úprava stránek: 12. března 2011