- Největší z bezpočtu Ruských leteckých
společností má vzhledem k faktu, že jde o bývalé státní aerolinky,
mnoholetou tradici (téměř 85 let). V dobách Sovětské éry byla flotila
pochopitelně výhradně z ruských strojů, ovšem pryč jsou všechny Antonovy
(AN), Jakovlevy (JAK) apod., dnes již zbylo jen pár Tupolevů (TU-134 a
TU-154) a především pak Iljušiny (IL-86 a IL-96), které byly doplněny
letadly západní výroby - Airbusy (A319, A320 a A321), Boeingy (B767) a
DC-10. Kdysi v časech Sovětského svazu (a snad i později) Aeroflot
provozoval též letouny TU-144, které byly ekvivalentem k "zápaďáckým"
Concordům nebo Ruslany (AN-124-100) - svého času největší letadla světa.
Aeroflot se (celkem nedávno) stal členem aliance Sky Team, což by samo o
sobě mělo znamenat jistou kvalitu aerolinií a úroveň poskytovaných
služeb.
- Netuším, jak to chodilo v dobách minulých,
ovšem v současné době je Aeroflot leteckou společností na úrovni
srovnatelné s ostatními evropskými. Dnes Aeroflot svými lety pokrývá
samozřejmě velkou část Ruska a většinu hlavních měst zemí bývalého SSSR
(s vyjímkou Kazachstánu, Tádžikistánu a Turkmenistánu), ale i většinu
evropských států a značné množství států Asie (Japonsko, Čína,
Mongolsko, J. Korea, Hong Kong, Vietnam, Thajsko, Indie, Írán, Sýrie,
Jordánsko, SAE, Libanon, Kypr). Létá pochopitelně též do USA a Kanady a
dále Kuba, Egypt a Angola.
-
Letadla (alespoň Airbusy, s nimiž jsem letěl) jsou čistá a relativně
nová, služby jsou standardní a lety taktéž, ačkoli jeden let připomínal
spíše "autoškolu", byl to jeden ze čtyř, takže předpokládám vyjímka.
Občerstvení na palubě je rovněž v běžné kvalitě a množství. Trošku mě
jen překvapil fakt, že např. mléko do kávy není rozdáváno v sáčcích
(sušené) ani v kelímcích (tekuté), ale je naléváno ze džbánku nebo
krabice. V každém případě není Aeroflot něčím, čemu by bylo třeba se
vyhýbat.