Hledání na těchto stránkách
 , svátek má:
On line uživatelů:
 
 
 
Lety - letiště
 
ICN  Incheon International Airport
인천 국제공항
     Hlavní Korejské mezinárodní letiště... Přestože se létá do Soulu, leží toto letiště nedaleko Inčonu (cca 55 km od Soulu a okolo 15 km z Inčonu). Jde o naprosto nové a supermoderní letiště postavené na třech spojených ostrovech (Yeongjong). Ještě není úplně hotové, ale mělo by to jednou být největší letiště světa (v současné době probíhá 2. fáze výstavby, plánovaná do roku 2008, 3. fáze - úplné dokončení je výhledově stanoveno na rok 2020)! Plánuje se protažení trasy metra z letiště Gimpo (bývalé hlavní mezinárodní letiště, dnes víceméně vnitrostátní) a potažmo ze Soulu, výstavba druhého mostu, vlakové spojení atd. Prozatím vede na letiště dálnice, která má u svého počátku před aeroportem 10 pruhů v každém směru! Jde skutečně o kolosální dílo, které včetně příjezdových komunikací apod. vzniklo tak říkajíc na zelené louce, v tomto případě doslova na holých ostrovech. Již při příletu je ze značné výšky vidět obrovské prosklené letadlo - jedna z hal letiště. Šestipatrový terminál je největší stavbou v Koreji (496.000 m2 - 1.066 x 149 m, výška 33 m).
      Kupodivu je i přes rozsáhlost komplexu vše uspořádané, jednoduché a přehledné a to nemluvím o, pro nás Evropany, až nezvyklé ochotě korejského personálu... Naprosto mně udivilo několik skutečností, s nimiž se na evropských letištích bohužel nepotkávám...  např. jakmile jsem ukázal kartičku Frequent Flyer Programu Sky Teamu, tedy OK Plus od ČSA, byl jsem odbavován přednostně a nemusel jsem stát fronty. Udivující jsou i kuřácké koutky - jednak jich je dostatek a jednak jsou tak klimatizovány, že nekuřáci nejsou "rušeni", přestože jde o otevřené "ohrádky". Jakmile se chvíli nejistě pohybujete po letišti, během několika minut se Vás ujme někdo s personálu a snaží se poradit nebo pomoci, co mu síly stačí. Latinka (angličtina) je na letišti samozřejmostí (narozdíl od naprosto všech ostatních záležitostí v Koreji - kromě ještě metra). Pokud přestupujete mezi letišti v Inčonu a v Kimpu, korejci umí "přestoupit" Vaší bagáž (takže není nutné znovu absolvovat kontrolu zavazadel).
      Letiště je vybaveno všemi důležitými institucemi a zařízeními, kromě eskalátorů jsou zde i prosklené rychlovýtahy, v halách je dostupný i internet, což není až tak neobvyklé, jenže tady je zdarma. Inčonské letiště je městem ve městě...  v prostorách okolo letiště je několik zahrad a odpočinkových míst... (letiště bývá nazýváno Zelené letiště na moři), "Městské náměstí" (Town Square), Transportation Center (parkoviště, autobusy apod., v budoucnu tady bude zastávka vlaku, metra atd.), požární stanice, vlastní elektrárna, ale třeba i čistička pro recyklaci vody ze všech letištních provozů (ta se pak používá na čištění a úklid, ale i na zalévání). Letiště má, jako každé i čerpací stanici, jenže v Inčonu je včetně dopravního potrubí, takže se palivo nepřiváží v cisternách. Je tady například i tranzitní hotel, v němž je možné se ubytovat při přestupu, aniž by jste opustili celní prostor..., dále sprchy, dětské koutky, herny, masážní centra, medical centrum a samozřejmě restaurace, bary, banky, obchody aj. Organizují zde tzv. tranzitní výlety, tj. výlety při delším přestupu do okolí letiště, do Inčonu, do Soulu nebo do blízkých lázní. Inčonské mezinárodní letiště má ambice (a snahu) být na prvních místech (né-li úplně první) mezi největšími a nejdůležitějšími asijskými leteckými středisky, razí filozofii "The Winged City" podle mytologického Merkura (polobůh s okřídlenými botami, který byl poslem mezi bohy a lidmi), tj. Okřídlené město umožňující spojení s celým světem a poskytující veškerý servis. Naprosto super... Rozhodně mé nejoblíbenější letiště... Inchon International Airport obsadil třetí místo v celosvětové anketě World Airport Award pro rok 2005 (za Hong Kongem a Singapurem), ve stejné anketě obsadil 2. příčku v kategorii bezpečnost a 1. pozici v kategorii nejčistější sociální zařízení.

Terminály: 1 osobní + 3 cargo; Ranveje: 2 (2x 3.751 m); Roční osobní kapacita: 30.000.000 pasažérů (výhledově do r. 2008 44.000.000 pasažérů a v r. 2020 dokonce 100.000.000 pasažérů); Roční nákladní kapacita: 2.700.000t (výhledově v r. 2008 4.500.000t a v r. 2020 7.000.000t); Check-in (přepážky): 270; Gates (vchody): 44 (plánováno 128); Airbridges (kryté nástupní můstky): ?; Zavazadlové dopravníky: ?; Stání pro letadla: ?

Rok odletu a příletu na ICN: 2003        Vytvoření stránky: 4.12.2005

Poslední úprava stránek: 12. března 2011