Hledání na těchto stránkách
 , svátek má:
On line uživatelů:
 
 
 
Lety - letadla
 
  Avro RJ   British Aerospace Bae 146 / Avro RJ  
                                                 
     Letadlo Britské firmy British Aerospace (později British Aerospace Systems) má za sebou velice zajímavou historii, která začala někdy v 60. letech. Tehdy firma Hawker Siddeley začala plánovat nový stroj, který měl nahradit populární Dakoty DC-3... Připravovaný hornoplošník byl označen HS-146. Roku 1974 firmu Hawker Siddeley převzala British Aerospace a pokračovala ve vývoji stočtyřicetšestky s označením BAe-146. První BAe-146 vzlétl roku 1981 a jako první ho na pravidelnou linku zařadila Dan Air London. O rok později přišla na svět o necelé 3 m prodloužená nová verze BAe-146-200, poté BAe-146QT, která měla rychle přestavitelný interiér z osobního na nákladní. Vzápětí přišla verze BAe-146STA určená pro VIP pasažéry. S tímto letounem létala i RAF s významnými osobnostmi, včetně královské rodiny. V roce 1987 vznikla poslední verze klasické BAe-146 a sice BAe-146-300, která byla prodloužena o dalších téměř 5 m. Po této poslední BAe-146 už přišly na řadu Avra 146 - Avro RJ a na přelomu tisíciletí Avro RJX ve verzích 70, 85 a 100, po několika vyrobených kusech však výroba upadla. Technické údaje pod obrázkem jsou výhradně o letounech Avro RJ a Avro RJX.
      Letadla BAe-146 a potažmo Avro-146 mají široký trup, nízký podvozek pro rychlý výstup a nástup, hornoplošné uspořádání křídel pro lepší výhled a širokou směrovku pro snadnější ovladatelnost při nízkých rychlostech a při poruše motoru. Výborné letové vlastnosti předurčili tato letadla pro provoz na malých horských letištích. BAe-146 / Avro-146 je nejtišším dopravním letadlem světa, proto je využíváno zejména na letištích v centrech měst a k nočnímu provozu.
      Mě osobně let tímto strojen nijak nenadchl... na můj vkus je Avro malé, nepohodlné, "divné", v případě švýcarských aerolinií kupodivu ani né moc čisté a vynikající letové vlastnosti mi taky unikly, ačkoli to bylo spíše v umu pilota než v letadle...
Délka letadla:  28,6 m - 30,99 m Výška letadla:  8,59 m Kapacita :  85 - 112 osob
Rozpětí křídel:  26,34 m Plocha křídel:  77,3 m2  Počet motorů:  4
Typ motorů:  Honeywell AS977-1A Cestovní rychlost:  876 km/h
Dolet letadla s maximálním zatížením:  3.020 - 3.295 km Maximální vzletová hmotnost:  24,5 - 25,5 t
         
    Rok letu:  2003 Datum vytvoření stránky: 11.1.2006
Oficiální stránky: www.baesystems.com

Poslední úprava stránek: 12. března 2011