|
Lety - letadla |
|
|
|
TU 154 |
|
Tupolev |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Legendární ruské stroje, kterými létala snad
celá RVHP a "spřátelené" země... (poprvé létal pravidelnou linku Aeroflotu
Moskva - Praha). TU 154, občas připodobňované k Boeingu 727, se poprvé
vzneslo do vzduchu roku 1968, po pěti letech došlo k úpravám pohonných
jednotek a tak vznikla verze TU 154A. Záhy dochází k dalším modernizacím a
světlo světa spatřují verze TU154B, TU 154B-1, TU 154B-2 a nákladní TU
154C. Výrazné změny se TU 154 dočkává roku 1982... Jiné motory, nový
interiér, konstrukční změny, nové ocasní plochy atd. - nové "tůčko"
dostalo původně dokonce označení TU 164, ale nakonec přece jen zůstalo u
TU 154M. Výroba těchto třímotorových letadel byla zastavena počátkem roku
2000, do té doby bylo vyrobeno něco málo přes 900 kusů ( z toho cca
třetina "eMek"). Kdo by si řekl, že s Tupolevy již létá jen
Aeroflot, hodně by chybil... Dodnes jsou TU 154 poměrně běžnými
letadly - sice především v zemích bývalého SSSR, avšak ve všech
aerolinkách, kterých je tu požehnaně (viz. obrázky níže).
Předpokládá se, budou tato letadla brázdit oblohu do roku 2020, k
tomu je však třeba upravit motory tak aby vyhovovaly normám
(především hlukovým).
- Mé osobní pocity z letu "tůčkem" jsou velice
pozitivní, jednak je to možná tak trochu tím, že šlo o první let, všechno
pro mně bylo nové a zajímavé, ale na druhou stranu je to jeden z
nejpříjemnějších sovětských strojů. Cestování je celkem pohodlné.
|
Délka letadla: |
47,9
m |
Výška letadla: |
11,4
m |
Kapacita : |
164 -
180 osob |
Rozpětí křídel: |
37,55 m |
Plocha křídel: |
201,5
m2 |
Počet
motorů: |
3 |
Typ motorů: |
Kuzněcov NK-82; Solovjev
D-30KU-154-II (typ TU 154M) |
Cestovní / maximální rychlost: |
900 / 975 km/h |
Dolet letadla s maximálním zatížením: |
3.900
km |
Maximální vzletová hmotnost: |
100 t |
|
|
|
|
|
|
|
Rok letu: |
1994,
2007 |
Datum vytvoření stránky:
11.1.2006 |
Oficiální stránky: |
www.tupolev.ru |
|
|